lördag 30 april 2011

Loppis

Så i fredags blev det en tur till Huvudsta loppmarknad. Första gången jag försökte åka dit hade de stängt förtidigt, så mina förväntningar var inte så höga. Som på alla loppisar så är de ju bra på olika saker och jag är ju väldigt intresserad av sånt som rör textil och hantverk. Jag kan ju inte klaga på att de inte hade mycket saker, men de symönster jag hittade låg i och utanför "skräplådor" och de flesta var trasiga. Tyger fanns det också många men de kändes väldigt ofräscha där de låg huller om buller i hyllor och på bord och efter att ha letat runt bland dem så kändes händerna äckliga. Däremot hittade jag tre riktigt fina tyger som jag köpte och ska tvätta innan jag rör dem igen. De två översta är i bomull och det understa är ylle
Trotts lätt missnöje kommer här adressen så kan ni välja själva om ni vill skaffa er en egen uppfattning eller inte:

Inga kommentarer:

Skicka en kommentar