tisdag 29 november 2011

Färg

Färg, något som har diskuterats så mycket under min skoltid att jag ibland inte ens vill tänka på det. Vad gör färg, vad är färg, är svart en färg, när vill vi ha färg och när vill vi inte ha färg, vad säger bilden och vad säger färgen?

Bilden jag som jag har lekt med i det här exempel togs i somras på Wheels träff i Barkarby. Och när man inte är hemma hos sin egen dator kan jag rekommendera www.sumopaint.com mycket trevligt online bildredigeringsprogram, inget som behöver laddas ner bara klart att använda där internet finns.

Jag tänkte inte ägna det här inlägget åt att diskutera min egen hållning till bilderna, jag ville bara passa på att visa dem, men skriv gärna en kommentar om ni spontan tycker något.

Här är bilden i sitt orginalutförande, inte helt perfekt men vad ska man förvänta sig av ett snapshot på en "raggarträff" ?
svartvit
Mer färg
Mindre färg
svartvit med brunstick

Inga kommentarer:

Skicka en kommentar