måndag 6 februari 2012

Dagarna som gått

Det har hänt en del de senaste dagarna när jag inte har hunnit blogga
I torsdags, efter att jag hade glatt mig åt att se min snöbil i DN, så virkade jag klart de här bebistossorna till min kompis son, han är runt en månad nu så det var dags att skicka iväg dem innan han växer ur dem. Posten levererade som de ska och mottagarna blev glada
 Jag har också virkat alldeles för mycket spets, den är till mitt pågående projekt som ni får se mer av framöver, i torsdags/fredags var det stärkning och pressning
 På fredagen blev jag också bjuden på fika hos sneakerkitten.wordpress.com som bjöd på fantastiskt goda biskvier, självklart hembakade. Vi passade på att titta på varandras sy-virk-stick-mönster och hade det gött
På lördagen var vi på kalas, även här var det fantastiska bullar, kakor, tårtor och smörgåstårta!
Vi spelade spel och jag virkade och helt plötsligt kom det en katt och la sig i mitt knä
 Igår, söndag, tänkte jag vara snäll och plocka upp My (myzpyzzel.blogspot.com) på Centralen då hon kom hem från ett stickevent. Det var lättare sagt än gjort, när jag kom in till stan så ringde My och då hade tåget stannat strax norr om södertälje. Tillslut fick vi veta att tåget tänkte åka tillbaks till södertälje så jag åkte dit och hämtade henne istället, ville ju inte sitta i stan och frysa ihjäl i väntan på henne. Väl hemma hos henne fick jag 4 garnnystan i min favorit-tjocklek =)


Inga kommentarer:

Skicka en kommentar